Hur skriver jag ut / mejlar en kvittokopia till gäst?

Hur man skickar en kvittokopia till gäst via backoffice

Steg 1
Logga in i Venue Managers Backoffice på: https://vm.baemingo.se

Skärmavbild 2021-10-04 kl. 16.27.39

Steg 2:
Klicka på Monitoring och sedan Orders

Skärmavbild 2021-10-04 kl. 16.28.04

Steg 3:
Välj önskad Venue (Butik/Restaurang)

Screenshot 2021-12-22 at 11.13.57

Steg 4:
Välj önskat betalsätt.

Screenshot 2021-12-22 at 11.15.40

Steg 5: 

Välj ett specifikt datum eller ett datumintervall genom att ange start- och slut datum. 

Screenshot 2021-12-22 at 11.18.26

Steg 6:
I listan ser du alla kvitton för den valda Venuen och det valda datumet.
Du kan nu i de två övre raderna söka på order-/bordsnummer eller summa.
Klicka på kvittot för att öppna det. 
Screenshot 2021-12-22 at 11.27.23

Steg 7:
I högra hörnet av kvittot hittar du 3 prickar.
Klicka på de tre prickarna och du får upp en "Email" knapp.
*(Om kvittot redan skrivits ut en gång kommer denna knapp inte vara valbar. Det ni kan göra då är att ta en screenshot/skärmdump av kvittot istället för att maila den)

Screenshot 2021-12-22 at 11.28.21

Steg 7:
Klicka på "Email" knappen, fyll i mailadressen och klicka på "Send" för att skicka kvittot.

Screenshot 2021-12-22 at 11.30.11

*Enligt Skatteverkets lagar får man enbart skapa en kvittokopia.
Har ni redan skickat ut en kvittokopia så kan ni alltså inte göra det igen utan då kan ni ta en screenshot av kvittot och skicka i ett separat mail.